Ideą akcji jest jak najszerzej rozumiany szacunek, wyrażany nie tylko na boisku, ale i poza nim. Piłka nożna to nie tylko dyscyplina sportu ale również społeczne zjawisko o niezwykłej sile oddziaływania.
Podczas Mistrzostw Europy w 2008 roku, rozgrywanych w Austrii i Szwajcarii, UEFA zainaugurowała kampanię odpowiedzialności społecznej „RESPECT”. Ideą akcji jest jak najszerzej rozumiany szacunek, wyrażany nie tylko na boisku, ale i poza nim.
Piłka nożna to nie tylko dyscyplina sportu ale również społeczne zjawisko o niezwykłej sile oddziaływania. Dlatego też UEFA postanowiła za pomocą futbolu mówić o potrzebie poszanowania ludzi, środowiska naturalnego, zrównoważonego rozwoju przy jednoczesnym przeciwstawieniu się rasizmowi i przemocy. Piłka nożna, ze względu na swój uniwersalny charakter i popularność w całej Europie jest doskonałym sposobem aby o tym wszystkim mówić. Hasło „RESPECT” zbiera w jednym słowie te wartości, które są ważne dla współczesnej Europy i europejskiego futbolu.
Lech Poznań, jako członek europejskiej rodziny klubów piłkarskich również podpisuje się pod wartościami, na których oparta jest kampania RESPECT. Chcemy żeby stadiony były wolne od wszelkich negatywnych zjawisk. Chcemy żeby każdy mecz uczył nas szacunku dla przeciwnika i walki w duchu Fair Play. Chcemy, żeby ten ostatni żył w nas zarówno podczas meczów, jak i po ich zakończeniu. Chcemy w końcu, żeby hasło „RESPECT” było zawsze z nami i pomagało nam tworzyć dzięki piłce nożnej lepszą rzeczywistość.
Dlatego wspólnie z naszym sponsorem, firmą STS postanowiliśmy umieścić logotyp kampanii RESPECT na koszulkach meczowych podczas wyjazdowego spotkania z FC Basel. Liczymy, że nasze działanie spotka się z aprobatą kibiców i wszystkich, którzy podobnie jak my, wierzą w pozytywną moc futbolu.
Zapisz się do newslettera