Właściciele i aktualna struktura organizacyjna Grupy
W skład Grupy Sokołów, zatrudniającej obecnie 5 tysięcy osób, wchodzi siedem dużych, nowocześnie wyposażonych zakładów produkcyjnych, w tym dwa położone w regionie Wielkopolskim tj. w Poznaniu i Kole oraz spółki zależne: Agro-Sokołów" z trzema dużymi fermami rolno-handlowymi, w których realizowany jest unikalny w skali kraju program hodowli zarodowej trzody pod nazwą Razem w przyszłość", Sokołów-Export" obsługujący cały eksport Grupy oraz Sokołów Service" odpowiedzialny za techniczną i technologiczną obsługę grupy.
Stuprocentowym właścicielem Grupy Sokołów jest Saturn Nornic Holding AB, utworzony przez znany w świecie duński koncern mięsny Danish Crown AmbA oraz prężna fińską Grupę HK Ruokatalo Oyj.
Zmiany i wysoka efektywność działania
Grupa Sokołów w obecnym kształcie powstałą jesienią 2000 roku. Głównym celem było zajęcie i umocnienie czołowej pozycji w polskiej branży mięsnej. W bardzo krótkim czasie w nowym organizmie przeprowadzono głęboki proces restrukturyzacji obejmujący wszystkie najważniejsze obszary działalności tj. zaopatrzenie surowcowe, proces produkcji, handel i marketing oraz zatrudnienie. Co szczególnie ważne, wprowadzono specjalizację produkcji w poszczególnych zakładach należących do Grupy. Wspomniane działania umożliwiły wzrost stopnia wykorzystania posiadanego parku maszynowego, obniżenie jednostkowych kosztów produkcji oraz znaczne ograniczenie zatrudnienia. Zaowocowało to odczuwalną poprawą wyników finansowych, bowiem zysk netto Grupy wzrósł z 3,7 mln zł w 2002 roku, do 30,6 mln zł w 2006 roku.
Marketing i działalność sponsorska
Fundamentem sukcesu Grupy Sokołów jest stała troska o jakość i zdrowotność oferowanych produktów. Dobitnym potwierdzeniem wysokich standardów smakowych, sanitarnych i produkcyjnych jest cała gama medali i wyróżnień jakie wyroby Grupy uzyskały na wielu prestiżowych targach międzynarodowych i krajowych. Bez wątpienia istotne znaczenie ma również prowadzona od kilku lat przez Grupę profesjonalna kampania handlowa i marketingowa umacniająca wizerunku firmy oraz markę Sokołów. Obecnie nasza marka należy do najcenniejszych i najlepiej rozpoznawalnych w krajowej branży mięsnej.
Najbliższe perspektywy
Wytyczone na bieżący rok ambitne zadania postawione przed Grupą są realizowane zgodnie z planem. Zarząd właśnie zakończył prace na średniookresową strategia rozwoju Grupy. Konsekwentna realizacja tej strategii zapewni dalszy, dynamiczny rozwój Grupy oraz umocnienie jej wiodącej pozycji na rynku krajowym i za granicą, zwłaszcza w Unii Europejskiej.
Next matches
Friday
29.11 godz.20:30Friday
06.12 godz.20:30Recommended
Subscribe