Przez cały poprzedni sezon trwała akcja charytatywna zainicjowana przez kluby Ekstraklasy we współpracy z ligą. W ramach szesnastu zbiórek połączonych z licytacjami klubowych koszulek, udało się zebrać 133 tysiące złotych na rzecz potrzebujących.
Każdego dnia do klubów spływa mnóstwo próśb o wsparcie. Często są to dramatyczne historie dotyczące walki o zdrowie, lepsze warunki bytowe i zmaganie się z ciężką codziennością. W odpowiedzi na te prośby kluby PKO Bank Polski Ekstraklasy połączyły siły wykorzystując swoje zasięgi komunikacyjne i angażując w pomoc kibiców.
W każdym miesiącu inny klub wybierał cel zbiórki, a akcję wspierały pozostałe kluby. Przekazywały swoje koszulki na licytacje i nagłaśniały akcję w swoich kanałach. Podobną promocję w swoich social mediach i aplikacji mobilnej zapewniała PKO Bank Polski Ekstraklasa.
Akcję we wrześniu ubiegłego roku rozpoczęła Jagiellonia Białystok, a ostatnim klubem zbierającym środki było KGHM Zagłębie Lubin. Przez 10 miesięcy szesnaście klubów zorganizowało wspólnie z rodzinami osób potrzebujących zbiórki, dzięki którym udało się zebrać łącznie 133 tysiące złotych. Kwoty zebrane przez jeden klub wahały się od około pięciu tysięcy złotych do ponad piętnastu tysięcy – taką bowiem kwotę zebrano w trakcie aukcji organizowanej przez Podbeskidzie Bielsko-Biała.
Środki były w większości zbierane na ciężko chore dzieci, ale jedna z akcji poświęcona też była ośrodkowi opiekuńczemu dla dzieci do czwartego roku życia, jaki funkcjonuje w Częstochowie od ponad 20 lat. Akcja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem kibiców i wszystkie kluby Ekstraklasy są zgodne, że powinna być kontynuowana także w nowym sezonie. Kolejna odsłona - tym razem już w osiemnastozespołowym gronie - rozpocznie się już we wrześniu!
Zapisz się do newslettera