W ciągu 100 dni obecnego sezonu Ekstraklasy powstało ponad 50 tysięcy artykułów prasowych i relacji medialnych na temat klubów i samej piłkarskiej najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Liderem zestawienia przygotowanego przez Press Service Monitoring Mediów jest Lech Poznań.
W ciągu 100 dni obecnego sezonu Ekstraklasy powstało ponad 50 tysięcy artykułów prasowych i relacji medialnych na temat klubów i samej piłkarskiej najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Liderem zestawienia przygotowanego przez Press Service Monitoring Mediów jest Lech Poznań.
Wydanie specjalne raportu Polska Piłka wyraźnie wskazuje na wysokie liczby publikacji zgromadzone przez czołowe krajowe kluby. O Kolejorzu powstało w sumie 15.543 artykułów i relacji mediowych, które w okresie od 17 lipca do 24 października dały Poznańskiej Lokomotywie pierwsze miejsce na podium. Oznacza to, że średnio dziennie (w badanych na potrzeby raportu mediach) na temat Lecha pojawiało się ponad 150 publikacji.
Zdecydowana większość artykułów powstaje na potrzeby internetu. To w sieci zarejestrowano ponad 60% wszystkich publikacji i to właśnie one zapewniły dotarcie do prawie 62 milionów czytelników!
- Kibice powinni otrzymywać możliwie najwięcej wieści o swoich klubach i internet daje im taką możliwość. Coraz silniejszą rolę odgrywają też w tej materii media społecznościowe, a ich siła rośnie w błyskawicznym tempie, bo wszelkie reakcje w nich następują najszybciej, często „na żywo” - mówi Sebastian Starczewski, dyrektor komunikacji i marketingu Kolejorza. - Dostęp do informacji jest kluczowy, to dzięki mediom wielu kibiców dowiaduje się o tym, co się dzieje w klubie, jakie prowadzimy inicjatywy, czy projekty.
Ekwiwalent reklamowy (AVE), czyli wartość publikacji gdyby kluby chciały wykupić daną przestrzeń w mediach, został oszacowany dla wszystkich klubów Ekstraklasy na 753 miliony złotych, z czego przekazy medialne na temat Kolejorza wygenerowały prawie 80 milionów złotych AVE.
Zapisz się do newslettera